„XIV. KVÍZELÍTŐ”

 műveltségi vetélkedő középiskolások számára

 Tizennegyedszer rendezi meg a Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium a „Kvízelítő” című, középiskolások számára kiírt játékot. Ötödik alkalommal is elfogadta meghívásunkat díszvendégünk, Vágó István, aki a játékvezetésből is jelentős részt vállal!

A verseny helyszíne:    Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium

                                  Bonyhád, Kossuth L. u. 4. – Díszterem

A verseny időpontja: 2017. november 24. (péntek) 13 óra. A játék tervezett időtartama (a nevezett csapatok számától függően): 4-5 óra.

Résztvevők: bármely középiskola 3 fős csapata.
Nevezési határidő: 2017. november 6. (hétfő).
Nevezési díj: 3000 Ft/csapat.

A csapatok szíveskedjenek a nevezési szándékot a megadott határidőig a következő e-mail címre elküldeni, vagy a játék szervezőjét telefonon értesíteni:

Gruber László
Tel.: 20-824-6954
E-mail: lgruber@index.hu

A játék leírása

A játék nagy része a televízióból egykoron jól ismert „Mindent vagy semmit!” című műveltségi vetélkedő szabályai szerint zajlik. A kérdések elsősorban az általános, illetve középiskolai tananyagra épülnek, de a játékosok találkozhatnak néhány olyan feladvánnyal is, amelyek a mindennapokkal foglalkoznak, valamint napjaink aktuális eseményeire, személyeire kérdeznek rá. (Elképzelhető, hogy a feladatoknál néhány Vágó Istvánnal kapcsolatos, szigorúan „wikipédiás” kérdés is előfordul…csak a „poén kedvéért”.)

A játék csapatfordulóval (1. forduló) kezdődik, amelynek keretében minden csapat ugyanazt a 30 feladatos totót/feladatlapot fogja megoldani. Az itt szerzett pontokat tovább viszik a következő fordulókra, ahol már az egyéni produkciók is előtérbe kerülnek.

Az egyéni játékokat már (2. forduló) nyomógombos készülékekkel játsszuk. Egyszerre négy játékos (mindegyik csapatból egy fő) áll a gombok mögé, miután előzetesen kisorsoltuk az egymás ellen játszó csapatokat. (A sorsolás a helyszínen történik!) Az egyéni játék tehát csapatonként 3 fordulóból áll, hiszen az összes játékosnak szerepelnie kell.

Ezt egy olyan forduló (3. forduló) követi, amelyben minden csapat két játékost választ ki, akik iskolájukat képviselik.

A 4. fordulóban hármasával (tehát csapatonként!) állnak a játékosok a gombok mögé, hogy véglegesen eldöntsék, ki kerüljön a nagydöntőbe. (Ez úgy zajlik, hogy a versenyben éppen akkor az 1., 4., 5. és 8., illetve a 2., 3., 6. és 7. helyen álló csapatok küzdenek egymás ellen.)

A döntőt a négy forduló alapján legtöbb pontot elért négy csapat játssza!

A játékosok/csapatok 5×6 tematikus kérdésből „válogathatnak” (irodalom, földrajz, történelem, művészettörténet, nyelvi játékok, sport, természettudomány stb. témakörben), majd ezek után következnek a villámkérdések. A tematikus kérdések megválaszolására összesen 5 perc áll rendelkezésre, a villámkérdéseket pedig 2 percig olvassuk. (Minden játékos/csapat pontját hozzáadjuk az előzőekben megszerzett csapatpontokhoz.) A második és harmadik csapattag pontjait az előzőhöz hasonlóan számoljuk.

A legjobb csapatok – a nevezett csapatok számától függően – továbbjutnak a (középdöntőbe, illetve a) döntőbe. (A döntőbe jutott csapatok – az addig szerzett pontoktól függetlenül – tiszta lappal indulnak!)

A diákok játékán kívül közönségjátékot is szervezünk, ahol a legjobb tesztet kitöltő játékosok mérkőzhetnek egymással, természetesen nyereményekért!

A verseny legjobban szereplő csapatai oklevelet kapnak, illetve a szponzoraink által felajánlott nyereményekkel gazdagodnak.

Amennyiben a versennyel kapcsolatban bármilyen kérdés felmerülne, szívesen adok felvilágosítást a fenti elérhetőségeken.

 

Gruber László, a verseny szervezője

Bonyhád, 2017. október 6.